viernes, 7 de marzo de 2008

¿Que opina del rigor informativo, la pluralidad y la credibilidad de los informativos de RTVV?

Miguel, Enhorabuena por su blog. Da gusto asomarse a esta ventana por la pluralidad que se aprecia en la información que se publica.Quiero hacerle una pregunta. Un indicador de la salud democrática es el uso plural de los medios de comunicación públicos. Me gustaria saber su opinión acerca del tratamiento que el ente público RTVV da a las notícias de ámbito político. ¿Cree que son imparciales? ¿Que opina del rigor informativo, la pluralidad y la credibilidad de los informativos de RTVV? Reciba un saludo. Albert

2 comentarios:

Miguel Chavarría dijo...

Gracias por tu comentario Albert,
Yo creo, como muchos valencianos, que la RTVV no está dando la talla con respecto a las obligaciones que le encomienda nuestroestatuto.
Un derecho fundamental de los ciudadanos está siendo vulnerado constantemente. Tenemos derecho a recibir una información VERAZ y los medios de comunicación social tienen que dar acceso al pluralismo de la sociedad que, en una sociedad democrática, es la principal fuente enriquecedora de la educación de la ciudadania.
En este mismo blog hay un enlace al Manifest: Del mal ús i abús de la ràdio i de la televisió públiques valencianes, al que te sugiero que te adhieras.
Saludos

Anónimo dijo...

És evident, senyor Chavarría que te vosté raó en allò que diu de la televisió valenciana, però ahir mateix em van fer alguns comentaris, persones de dretes, encara més preocupants, l'objetiu ara seria anar més enllà i eliminar el valencià de la programaciò. Jo crec que la variant lingüística que s'està emprant no és la més adequada, però eliminar tota referència a la nostra llengua ja seria massa.
En quant a la pluralitat informativa, les persones de la dreta que opinaven estàn convençudes que la televisió en general és nostra, "rojeras", i que se li fa un tractament de favor al govern que ha de compensar-se d'alguna manera, la qual cosa fa canal nou de nanera "justa y necesaria", increíble, no?
Les postures que defenen estes persones son molt compartides, s'ha vist a les eleccions, jo em pregunte si "los rojeras" tenim veu a la societat valenciana, si expliquem prou, escoltem i rebatim amb arguments estes afirmacions... o ens hem donat ja per vençuts.
El pitjor de tot és la cultura política de la revenja que ha quedat arralada al nostre País Valencià i arreu de l'Estat Espanyol, una cultura que ens conveteix a tots en cecs i muts davant les evidencies reals i ens fa combregar amb rodes de molí, caiga qui caiga. Les mentides son "veritat" i les veritats esdevenen mentides. No us recorda la "política" que durant anys ha dut endavant el senyor Zaplana? Puix com podeu comprovar, s'ha imposat el seu estil.

Càrmina B.