martes, 24 de febrero de 2009

El pavelló cobert en l'escola pública CEIP Cervantes d'Alboraia

El barri antic d'Alboraia i l'escola pública CEIP Cervantes esperen des de fa temps que es construïsca el pavelló cobert promés fa anys, que solucionava en una sola actuació les mancances d'equipaments esportius per a uns i altres. Estos equipaments els havia de fer el poble, i no La Conselleria d'Educació, facilitant així un us compartit entre l'escola i els veïns del barri, els quals amb l'ampliació de l'escola s'han quedat sense espais esportius.

Dacord amb aquest plantejament des del Grup Municipal Socialiste vam demanar que s'invertiren part dels fons de Zapatero en este projecte. Segons el decret, malgrat el que diuen alguns, es podia dedicar diners a millores en infraestructures educatives que en aquest cas ho eren també per al barri. Ara resulta que no, que malgrat que el poble en estos moments no pot fer-se'n càrrec d'eixa despesa, tampoc semblava apropiat que es fes amb els fons de Zapatero.
De la nit al matí hem canviat el criteri i s'ha de fer càrrec La Conselleria. Però quan al conseller li es recorda que està pendent este equipament, diu que ho té en compte però que de moment no es pot fer eixa inversió.

Quan es faça, (no sabem quan), ens temem que serà amb els criteris estrictament escolars. Així, aquest barri d'Alboraia es quedarà sense un servei important que hagués tornat a dinamitzar la zona, i l'escola, de moment, no obté un equipament al que aspira des de fa temps.

Creguem que no ha estat encertat el canvi de criteri de l'equip de govern respecte al pavelló donat que deixa de banda les necessitats del barri i torna a ajornar, de moment, les de l'escola.
Estes decisions obeïxen a una nova filosofia de gestió, la d'externalitzar-ho tot, i un pavelló esportiu compartit per una escola pública hagués estat necessàriament gestionat per l'Ajuntament, com ho estava l'antic poliesportiu del barri.

Malgrat tot, este equip de govern municipal troba encertat que l'Ajuntament es faça càrrec d'un centre comercial que cap empresa privada vol construir i gestionar, però no d'unes instal.lacions esportives públiques que havien de servir a l'escola i al barri.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

Sr. Chavarria,

me parece una desfachatez por su parte referirse a los Fondos del Estados como "de Zapatero". Aunque ustedes no quieran aceptarlo, España es un Estado de Derecho y no un señorío del Presidente del Gobierno. Debo recordarle que el dinero que el Estado administra es de TODOS y no del Gobierno ni del Partido Socialista Obrero Español.

En cambio, si lo que ustedes quieren decir es "el dinero que administra Zapatero", permitame que le haga una puntualización, pues ese dinero más que administrarlo, el Gobierno de España lo que hace es malgastarlo.

Con los 30 millones de euros que todos malgastaremos en carteles con la única finalidad del autobombo del Gobierno socialista, algún que otro pabellón cubiero se podría haber hecho.

Víctor Soriano i Piqueras
http://www.victorsoriano.eu

Miguel Chavarría dijo...

Sr. Soriano,

Cuando uno no tiene argumentos se vuelve un poco demagógico.
Ya sabe, la demagogia es el arma arrojadiza de quien no tiene argumentos.

¿Quiere usted decir que los casi cuantro millones de euros aportados por el Gobierno de España a Alboraia de acuerdo con el Fondo Estatal de Inversión Local es malgastar el dinero?

Anónimo dijo...

En mi blog, en la siguiente dirección: http://www.victorsoriano.eu , tiene la respuesta a su comentario y la posibilidad de responder.

Víctor Soriano i Piqueras

Silvia dijo...

mi pregunta es: ¿Las empresas de chapa y pintura encargadas de hacer los carteles son españolas? entonces hacemos bien poniendo carteles porque promovemos nuestra economía. Sólo que pueblos pequeños (encuanto al número de habitantes) no han solicitado estas ayudas al bueno de ZP porque costaba más el mega-cartel que la inversión. Curiosa paradoja.

Anónimo dijo...

Esta visto que ahora los del PP solo saben contar cuentos, cuentos chinos claro!